ودود جوان امانی؛ حمید اکبری
چکیده
در پژوهش حاضر، تأثیر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی و اعتماد مشتریان بررسی شده است. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی است و چون وضعیت موجود متغیرها با استفاده از جمعآوری اطلاعات گذشته را تحلیل و بررسی کرده است، از نظر شیوه اجرا در ردیف پژوهشهای توصیفی ـ علّی و از نظر شیوه گردآوری در ردیف ...
بیشتر
در پژوهش حاضر، تأثیر کارایی و نظریه انتشار نوآوری بر باورهای مبتنی بر پذیرش بانکداری اینترنتی و اعتماد مشتریان بررسی شده است. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی است و چون وضعیت موجود متغیرها با استفاده از جمعآوری اطلاعات گذشته را تحلیل و بررسی کرده است، از نظر شیوه اجرا در ردیف پژوهشهای توصیفی ـ علّی و از نظر شیوه گردآوری در ردیف پژوهشهای پیمایشی قرار گرفته است. بهمنظور یافتن پاسخ پرسشهای مطرحشده، اطلاعات 197 پرسشنامه توزیعشده با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس تجزیه و تحلیل شد. بر اساس یافتههای پژوهش، کارایی بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر مثبت و معناداری میگذارد و نظریه انتشار نوآوری بر پذیرش بانکداری اینترنتی تأثیر معناداری ندارد.