برآورد تابع سود مشتریان بانک با استفاده از ارزش طول عمر مشتریCLV

مهدی قدیر محسنی؛ اشکان عیوق؛ سید حسین رضوی حاجی آقا

دوره 8، تابستان ، بهمن 1401، ، صفحه 23-52

https://doi.org/10.22034/jifb.2023.166990

چکیده
  یکی از مشکلات مهم اساسی سیستم بانکی در سال‌های اخیر، ایجاد مطالبات غیرجاری است. در واقع، سود عملیاتی بانک که شامل سود دریافتی بابت اعطای تسهیلات به مشتریان است، با ایجاد مطالبات بانکی محقق نشده و گردش پول و تسهیلات به حالت راکد درمی‎آید. در نتیجه برای تعدیل مطالبات بانکی در آینده و با توجه به نرخ سود، در این پژوهش به‎منظور برآورد ...  بیشتر

تعیین و رتبه‌بندی شاخص‌های اعتبارسنجی مشتریان بانک سپه

مرتضی جمشیدی

دوره 7، پاییز و زمستان ، مهر 1400، ، صفحه 47-66

https://doi.org/10.22034/jifb.2022.328126.1340

چکیده
  امروزه، به‌دلیل اهمیت نقش بانک‌ها در پویایی چرخه اقتصادی کشورها، اعتبارسنجی صحیح و کارآمد، یکی از اولویت‎ها و الزامات بانک‌ها محسوب می‌شود. در واقع، از این طریق می‌توان به شناخت و ارزیابی مناسبی در خصوص رفتار مالی مشتری دست پیدا کرد. از این رو، هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین شاخص‌های اعتباری مشتریان و رتبه‌بندی آنها در شعب بانک ...  بیشتر