محمد رضائی؛ محمد ربیع زاده
چکیده
با توسعه بانکداری الکترونیک و دیجیتال، بانکها در ارائه خدمات بانکی به مشتریان از کانالهای متعدد و مختلف استفاده میکنند. تعدد و چندگانگی کانالهای ارتباطی و توزیعی، با اینکه دسترسی مشتریان به خدمات بانکی را تسریع و تسهیل میکند اما منجر میشود که مشتریان در کانالهای مختلف، هویتهای مختلف و چندگانه داشته و بانکها در تجمیع ...
بیشتر
با توسعه بانکداری الکترونیک و دیجیتال، بانکها در ارائه خدمات بانکی به مشتریان از کانالهای متعدد و مختلف استفاده میکنند. تعدد و چندگانگی کانالهای ارتباطی و توزیعی، با اینکه دسترسی مشتریان به خدمات بانکی را تسریع و تسهیل میکند اما منجر میشود که مشتریان در کانالهای مختلف، هویتهای مختلف و چندگانه داشته و بانکها در تجمیع اطلاعات و تراکنشهای مشتریان در کانالهای متعدد و شکلدهی هویتی واحد برای هر مشتری، با مشکل مواجه شوند. این مشکل امکان شخصیسازی و متناسبسازی خدمات بانکی برای هر کدام از مشتریان را از بانکها سلب میکند. در این بین بانکداری همهکاناله بهعنوان یک راهکار مطرح شده است. با وجود انجام مطالعات متعدد درخصوص ماهیت بانکداری همهکاناله، تاکنون مدلی جامع در زمینه این استراتژی ارائه نشده و به ویژگیهای مختلف آن بهصورت پراکنده اشاره شده است. در این مطالعه، پژوهشگران با تحلیل مضمون مطالعات گذشته و همینطور متون حاصل از مصاحبههای نیمهساختاریافته عمیق با خبرگان بانکی و دانشگاهی، مدلی جامع در خصوص بانکداری همهکاناله ارائه نمودهاند.
محمدتقی تقوی فرد؛ حسن کوهی؛ مهدی محمدیفر
دوره 2، پاییز و زمستان ، اسفند 1395، ، صفحه 119-152
چکیده
افتتاح حساب سرمایهگذاری در بانک از جمله راهکارهایی است که والدین را قادر به تامین رفاه و آتیه مالی افراد خانواده بهویژه فرزندان میکند. از آنجا که بانک کشاورزی در عرصه بانکپذیری کودکان و نوجوانان فعال میباشد، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر بانکپذیری کودکان و نوجوانان در راستای تدوین راهبرد ...
بیشتر
افتتاح حساب سرمایهگذاری در بانک از جمله راهکارهایی است که والدین را قادر به تامین رفاه و آتیه مالی افراد خانواده بهویژه فرزندان میکند. از آنجا که بانک کشاورزی در عرصه بانکپذیری کودکان و نوجوانان فعال میباشد، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر بانکپذیری کودکان و نوجوانان در راستای تدوین راهبرد مناسب جذب مشتری در بانک کشاورزی صورت گرفته است. این پژوهش کاربردی بوده و برای گردآوری دادهها از پرسشنامه سنجش روابط میان متغیرهای بانکپذیری با استفاده از شیوه دیمتل فازی و پرسشنامه محقق ساخته سنجش وضعیت هریک از متغیرها از دیدگاه مشتریان با طیف لیکرت پنج درجه استفاده شد. برای سنجش روایی و پایایی پرسشنامه به ترتیب از روش اعتبار محتوا و ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق شامل خبرگان بانک کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر، مشتریانی میباشد که برای کودکان خود افتتاح حساب کردهاند. نمونه نیز شامل 36 نفر از خبرگان و 526 نفر از مشتریان بوده است. براساس مطالعات انجام گرفته، عوامل فردی، عوامل محیطی و عوامل سازمانی بهعنوان متغیرهای پنهان سازه شناسایی شد. رتبهبندی متغیرها در سطح معیارهای اصلی نشان داد که عوامل محیطی بیشترین تاثیر را در پذیرش بانک پذیری کودکان دارد. همچنین عوامل فردی در اولویت بعدی و عوامل سازمانی کمترین تاثیر نسبی را دارا میباشد.