تعیین و رتبه‌بندی شاخص‌های اعتبارسنجی مشتریان بانک سپه

مرتضی جمشیدی

دوره 7، پاییز و زمستان ، مهر 1400، ، صفحه 47-66

https://doi.org/10.22034/jifb.2022.328126.1340

چکیده
  امروزه، به‌دلیل اهمیت نقش بانک‌ها در پویایی چرخه اقتصادی کشورها، اعتبارسنجی صحیح و کارآمد، یکی از اولویت‎ها و الزامات بانک‌ها محسوب می‌شود. در واقع، از این طریق می‌توان به شناخت و ارزیابی مناسبی در خصوص رفتار مالی مشتری دست پیدا کرد. از این رو، هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین شاخص‌های اعتباری مشتریان و رتبه‌بندی آنها در شعب بانک ...  بیشتر

کارایی شعب بانک سپه ایران با استفاده از روش تجزیه و تحلیل پوششی داده‌های پنجره‌ای (مطالعه موردی: شعب درجه 3 بانک سپه شهر مشهد)

حامد ژیانی رضائی؛ سیاوش گلزاریان‌پور؛ مجید ماهیان

دوره 2، پاییز و زمستان ، اسفند 1395، ، صفحه 37-65

چکیده
  از آنجا که بانک­‌ها، از بخش­‌های مهم اثرگذار در توسعه و پیشرفت هر کشور هستند. از این­‌رو، ارزیابی عملکرد بانک‌­ها از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. از روش­‌های ارزیابی متداول روش پوششی داده‌­ها می‌باشد. با توجه به اینکه در تحقیقات انجام شده تا کنون بیشتر به ارزیابی کارایی واحدهای تصمیم‌­گیری به­طور مقطعی پرداخته ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر بر حجم مطالبات معوق و سررسید شده شعب منتخب بانک سپه

مجید آقایی؛ مهدیه رضاقلی‌زاده

دوره 2، بهار و تابستان ، شهریور 1395، ، صفحه 95-111

چکیده
  شبکه بانکی کشور همواره با مشکلی به­‌نام مطالبات معوق و سررسید شده روبه­رو بوده و این مطالبات معوق پیامدهای بسیاری نظیر کمبود نقدینگی و کاهش حجم اعتبارات را برای شبکه بانکی کشور در پی داشته است. با توجه به اهمیت نقش این مطالبات در سیستم بانکی کشور، در مطالعه حاضر به بررسی عوامل بانکی و اقتصادی مؤثر بر حجم مطالبات معوق و سررسید شده ...  بیشتر